یک اعتبار آنلاین بزرگ در طی سال­ ها بوجود می آید و در ثانیه ­ای می تواند از بین برود. با رشد بازار، کسب و کارها باید وقت بیشتری را صرف اعتبار آنلاین خود کنند. امروزه روابط گسترده، پایه و اساس هر کسب و کاریست. در واقع ۵۷ درصد از کسب و کار­های کوچک معتقدند که داشتن روابط با مشتریانشان عامل اصلیکسب و کارهای پررونق است. خدمات شگفت­‌انگیز و روابط گسترده به افزایش مشتریان جدید و بهتر شدن اعتبار برند در طولانی مدت کمک می کند..

از سال ۲۰۲۰، تعداد زیادی از مشتریان، قبل از خرید اقدام به تحقیق درباره محصول و فروشگاه می‌کنند. به همین علت شرکت­‌ها باید اعتماد و شفافیت را به منظور ایجاد روابط بهتر با مشتری، بهبود خدمات مشتریان و افزایش اعتبار کلی خود، در اولویت قرار دهند.

اگر انتقادها شما را نگران کرده، زمان این است که کاری کنید. زیرا، اگر مشتریان شما با نظرات منفی درباره یک شرکت و یا یک محصول مواجه شوند، همیشه این احتمال وجود دارد که در جستجوهای آتی از این شرکت دوری کنند.در این مقاله ما به شما  ۳ روش آسان برای تبدیل اعتبار بد به اعتبار خوب ارائه می دهیم تادر نهایت اعتماد مشتری را در جهت بهبود کسب و کار خود جلب کنید.

 

چگونه می­توان اعتبار بد را به اعتبار خوب تبدیل کرد؟

 

به انتقادها پاسخ دهید

نگرانی کسب و کارها در مورد تاثیری که انتقادات برروی مشتریان جدید می­ گذارد امری طبیعی است؛ اما آیا این بدان معناست که شما باید بازخوردهای منفی را حذف کنید؟

خیر. نظرات مشتریان این امکان را به مردم می­ دهد که تجربیاتشان با کسب و کار شما را به اشتراک بگذارند و همه حق دارند یک بازبینی صادقانه از تجربه خرید خود داشته باشند. ما همه انسانیم. هیچ شرکتی کامل نیست، و مشتریان هم این را می ­دانند. هیچ کس از شما انتظار ندارد که همه چیز را درست انجام بدهید. ما همه درک می­کنیم که انتقادها پیش می­‌آیند.

۲۶% از مشتریان، پاسخ به نظرات را به عنوان بخش مهمی از فعالیت تجاری می­‌دانند. و ۶۸% از افراد هنگامی که ترکیبی از نظرات خوب و بد را ببینند اعتماد بیشتری به آن کسب و کار می­ کنند، پس بیایید صادق باشیم، ۱۰۰% مثبت بودن نظرات و دریافت امتیاز پنج ستاره وقتی خوب است که حقیقی باشد. مشتریان از شما انتظار دارند که بهترین تلاشتان را برای بدست آوردن رضایت آن ها بکنید.

بنابراین اگر متعجبانه از خود می­‌پرسید فایده انتقاد مشتریان چیست؟یدانیدکه با گذاشتن انتقادات، مشتریان ناراضی به شما یک فرصت برای ارائه خدمات بهتر می دهند.

در واقع ۷۶% از مشتری­ان می­گویند خدمات مشتریان، به عنوان یک معیار درست از میزان ارزش یک شرکت، برای آنهاست. این مسئولیت تیم خدمات مشتریان شما است که مشکلات را حل کند و تجربیات منفی را به موارد  مثبت تبدیل کند.

از بازخوردها برای بهبود و نوآوری استفاده کنید

مطمئنا گردآوری بازخوردهای مشتری، برداشتن یک قدم بزرگ به­ سمت درک بهتر مشتریان و نیازها و خواسته­‌های آنهاست. اما چگونه الگوها و روندها را تشخیص دهید؟ چگونه از نظرات برای رشد و بهبود اعتبار آنلاین خود استفاده کنید؟

امروزه ۸۸% از مشتریان، به منظور دانستن تجربه دیگر خریداران، نظرات را مطالعه می­ کنند. زمانی که بازدیدکنندگان با نظرات منفی درباره محصول روبرو می شوند، در صورتی که این قضیه به سرعت توسط کسب و کارها مورد توجه و بررسی قرار گرفته شده باشد ترجیح می­ دهند محصول را از همان کسب و کار خریداری کنند نه از کسی که از این مشکلات چشم پوشی کرده است.

بنابراین به ­جای چشم پوشی از انتقادها، از بازخوردها برای شناسایی زمینه­ های پیشرفت، استفاده کنید و برای بهبود تجربیات مشتریان خود، زمان اختصاص دهید. اگر شما بتوانید به سرعت مشکلات مشتریان ناراضی را حل کنید، ۹۵% از آنها به کسب و کار شما بازخواهند گشت.

انتقادات را بشنوید و برای بهبود کار از آنها استفاده کنید.

پذیرش همه­ ی بازخوردها، چه مثبت و چه منفی، بهترین کاری است که کسب و کار شما می­ تواند برای بهبود خدمات و ارائه تجربیات بهتر انجام دهد.

اجازه ندهید که مشتریان را از دست بدهید، از انتقادات چشم پوشی نکنید و از آنها برای بهتر شدن کسب و کارتان استفاده کنید.

از برنامه هایتان دفاع کنید

امروزه، مشتری­ان توانمند هستند. بازار گسترده، دیده شدن یا برجسته شدن مشاغل را دشوارتر می‌کند. چیزهای زیادی وجود دارد که کسب ­وکارها با تمرکز بر آن می ­توانند از دیگر رقبا متمایز شوند. اعتبار آنلاین خوب یکی از آنهاست.

مشتریان مدرن به تبلیغات سنتی اعتماد ندارند و اکنون زمان تایید توسط دیگر مشتریان هنگام خرید آنلاین است. در واقع ۸۴% از مشتری­ان دیگر به تبلیغات اعتماد نمی­ کنند و ۸۷% از مشتری­ان گفته ­اند که به تبلیغاتی که به صورت نظرات بیان شده توسط مردم می­ باشد بیشتر اعتماد می­ کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است نظرات جامعه، نظیر محتوای تولید شده توسط کاربر( هر چیزی از تصویر و فیلم ها گرفته تا  پست های وبلاگ، نظرات و موارد دیگر) تا ۵۰ درصد قابل اعتمادتر از بازاریابی‌های سنتی هستند.

اخیرا در یک بررسی، ۷۶% از افراد گفته ­اند که بیشتر به محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط مردم عادی اعتماد دارند، تا محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط برندها یا اینفلوئنسرها.

مردمی که در مورد کسب و کار شما پست می گذارند فراتر از سفیران برند هستند. آن­ها مشتریان راضی و ثابت هستند. برخلاف اینفلوئنسرها، مشتریان طرفداران قابل اعتمادتری هستند، همچنین آن ها برای بهبود اعتبار آنلاین و بدست آوردن مشتریان بیشتر برای کسب و کارشما کمک می ­کنند، همینطور که خریداران اکنون از همدیگر نظرسنجی می­کنند.

کاملا واضح است که با تبدیل مشتریان فعلی به طرفداران برند؛ از ماندگار ماندن برندتان درآینده مطمئن خواهید شد. نشان داده شده است این موضوع، اثر بخشی بازاریابی را بیش از ۵۰% افزایش می‌دهد.

داشتن استراتژی حمایت از مشتری می تواند یک تغییر دهنده بازی برای مشاغلی که در تلاش هستند تا اعتبار آنلاین خود را ارتقا ببخشند، باشد. تعامل با مشتری­ان رضایتمند به شما کمک خواهد کرد با انتشار یک پست تبلیغاتی توسط آنها، اعتبار آنلاین بیشتری ایجاد کنید. همچنین روابط قابل اعتمادی با مشتری ایجاد کنید که آنها را تشویق به تحسین شما برای بقیه مشتریان خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که مهر تایید مشتریان شما، بیشتر از ادعای خود شما برتری دارد. آیا وقت آن نرسیده است که مشتریان خود را قهرمان داستان خود کنید؟

یاد بگیرید که چگونه یک محیط امن برای به اشتراک­ گذاری نظرات با یک استراتژی عالی در رابطه با نظراتی که جامعه می­ دهد می­ تواند به شما در بهبود اعتبار آنلاین خود کمک کند.