رتبه بندی فروشنده گوگل، تبلیغات گسترده خودکار گوگل است که  نشان دهنده میزان اعتماد افراد به کسب و کار هاو تجربه مثبتی که با آن کسب و کار داشته اند است. این جزء اصلی هر کسب و کاریست که برای حضور در جستجوی آنلاین ارزش قائل است و برای بهبود عملکرد شناخته شده است.

اگر تا به حال در نوار جستجوی گوگل جستجو کرده باشید، رتبه بندی فروشنده گوگل را در عمل مشاهده کرده اید.

در واقع  این یک امتیاز ستاره ایست که در زیر URL در تبلیغات گوگل شما نشان داده شده است. در حالی که بیشتر اوقات با شرکت های تجارت الکترونیک در ارتباط هستند، هر شرکتی با حضور دیجیتالی می تواند از امتیازات فروشنده گوگل استفاده کند.

به گفته گوگل گسترش رتبه بندی های فروشنده  هم به نفع جستجوگران هم به نفع کسب و کارهاست، همانطور که نرخ کلیک را به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش می دهد تا منجر به افزایش کیفیت امتیازدهی شود.

رتبه بندی های فروشنده گوگل فقط کار شما را کمی راحت تر می کند.

چگونه می ­توانید رتبه بندی های فروشنده گوگل را در جستجوی تبلیغاتی خود نشان دهید؟ این فقط یکی از سوالات عمده ایست که ما در این جا با ان روبه رو خواهیم شد.

رتبه بندی های فروشنده گوگل- بروزرسانی آگوست ۲۰۲۰

در آگوست ۲۰۲۰، گوگل برخی تغییرات را برای الزامات رتبه بندی فروشنده گوگل ایجاد کرد. مواردی که کسب و کارها باید قبل از تلاش برای کسب رتبه بندی فروشنده گوگل بدانند و آنها را دنبال کنند:

-کسب و کارهایی که مجاز به ارائه انگیزه های مالی برای نوشتن هرنوع نظرات به مشتریان خود نیستند. این حتی شامل هر چیزی از نمونه کالاهای رایگان است،کارت های هدیه، تخفیف روی خریدهای آینده، هرچیزی با ارزش مالی.

– هر کسب و کار واجد شرایطی برای رتبه بندی فروشنده باید یک صفحه ی عمومی داشته که قابل روئیت و بررسی باشد و توسط موتورهای جستجو با تمامی نظرات نشان داده شود. برای مثال ، صفحات کسب و کارها باید در نقشه سایت مشترک با موتورهای جستجو گنجانده شود.

-مشتریان باید نظرات خود را ظرف ۹۰ روز از دریافت دعوت نامه از خرده فروش تکمیل کنند.

– لیست شما باید فقط نظرات جمع آوری شده از نظرات رایج پلتفرم را نشان دهد. و تنها این موارد واجد شرایط برای ارائه درگوگل است. اگر نظرات وارد شده قبل از اول جولای سال ۲۰۲۰ باشد، این تغییر بر شما تاثیری نخواهد گذاشت.

-کسب و کارها قادر به حذف یا تعدیل نظرات خود نیستند.

نظرات رایج ارائه شده ممکن است نشان دار شده باشد، اگر محتوا شامل محتواهای منفور، تند، نامناسب، تبلیغاتی یا هرزنامه، بی ربط، یا شامل تضاد منافع باشد حذف خواهد شد.

اگر شما هر سوالی در رابطه با رتبه بندی فروشنده گوگل و نحوه بدست آوردن آن دارید، به خواندن ادامه دهید!

سوال ۱: چگونه می توانم رتبه بندی فروشندگی گوگل را بدست آورم؟

از نوامبر ۲۰۱۸ تا کنون گوگل رتبه بندی فروشنده رابه تفکیک کشورها نمایش می دهد تا تجربه مشتریان شما در یک کشور خاص را بهتر نشان دهد. گوگل همچنین آستانه رتبه بندی فروشنده را از ۱۵۰ نظرات جهانی به ۱۰۰ مورد در هر کشور کاهش داده است. نظرات کاربران در یک کشور خاص به رتبه بندی شرکت ها در همان کشور کمک می کند.

برای جمع آوری رتبه بندی های فروشنده، باید استاندارد بالایی از خدمات را حفظ کنید به طوری که میانگین امتیاز دهی نظرات به بالای ۳٫۵از ۵ برسد.

شما به جمع آوری نظرات کافی برای واجد شرایط بودن کسب و کارتان در رتبه بندی فروشندگی گوگل نیاز دارید که حداقل ۱۰۰نظر در ۱۲ ماه گذشته در یک کشور خاص داشته باشید. به این معنی که شما باید برای مشتریان خود دعوت نامه ارسال کنید تا آن ها را دعوت به نظر دادن درباره خدماتتان کنید.

سوال ۲: چرا رتبه بندی فروشندگی گوگل من نشان داده نمی شود؟

چند دلیل برای عدم نمایش رتبه بندی فروشنده گوگل شما وجود دارد.چون رتبه بندی فروشنده یک گسترش تبلیغات خودکار است، شما نمی توانید آنها را تنظیم کنید و یا کنترلی برروی نمایش یا عدم نمایش آن ها داشته باشید.

برای اینکه مطمئن باشید ، همه فاکتورهای مورد نظر برای رتبه بندی فروشندگی گوگل را مهیا کرده اید, این لیست دستنویس را بخاطر بسپارید.

* آیا شما بیشتر از ۱۰۰ نظر خاص از هر کشور در پلتفرم نظرات دارید؟

* آیا همه ی آنها در ۱۲ ماه گذشته نوشته شده اند؟

* آیا شما میانگین ۳.۵ ستاره از ۵ یا بالاتر از آن را دارید؟

نکته: هنوز نمایش نداده؟

نکته: گوگل اخیرا به روز رسانی رتبه بندی فروشنده گوگل را به صورت جهانی آغاز کرده است. قبلا رتبه بندی فروشنده گوگل محدود به دامنه های خاصی بود اما دیگر اینگونه نیست .

ما همچنین می‌توانیم به شما برای بررسی افزودن نظرات در صفحه ی نظرات تجارتی گوگل کمک کنیم.

حالا که می دانید چرا رتبه بندی فروشنده شما نشان داده نمی شود ، قدم بعدی این است که یاد بگیرید چرا ستاره گوگل شما هربار که آن ها را جستجو می کنید نشان داده نمی شوند.

سوال ۳:چرا رتبه بندی فروشنده گوگل فقط گاهی اوقات با همان عبارت جست جو نشان داده می شود و چند بار می توانم انتظار داشته باشم که نشان داده شود؟

گاهی اوقات رتبه بندی فروشنده گوگل با تبلیغات شما نمایش داده نمی‌شود و گاهی اوقات نمایش داده می شود . نگران نشوید ، لزوما به معنای وجود یک اشکال نیست.

شما تاکنون از انجام تمام مراحل لیست بالا مطمئن شده اید که تبلیغات شما بهینه سازی شده است،پس بیایید آنچه ممکن است اتفاق بیفتد را بررسی کنیم .

* گوگل بهترین زمان برای نشان دادن گسترش براساس جست و جو را مشخص می کند.

* موتور جست و جو جدیدترین جست جو و همچنین نتایج ذخیره شده را در نظر می گیرد.

* اگر کسی کلمه ی کلیدی مشابه را بار ها و بارها برای بررسی گسترش آن جست و جو کند.

هر دو نتایج پرداختی وارگانیک را تحت تاثیر قرار می دهند و گسترش همیشه نشان داده نمی‌شود زیرا گوگل تعداد دفعات مشخصی را به آن ها نشان می دهد.

نکته: بررسی کنید که گسترش شما از دستگاه مختلف یا آدرس IPدیگری نمایش داده می شود یا خیر.

اگر نمایش داده شود ، شما می دانید که رتبه بندی فروش گوگل را دارید و گوگل مشخص می‌کند که آنها را نمایش بدهد یا خیر.

سوال۴:چگونه می توانم رتبه بندی فروش گوگل خود را بیشتر نشان دهم؟

رتبه بندی فروشنده همیشه به طور مرتب نشان داده نمی شود، اما می توانید قدم هایی بردارید تا با تبلیغات شبکه جستجوی شما نمایش داده شود.

گوگل نکات اضافی را برای افزایش احتمال نمایش رتبه بندی فروش گوگل در تبلیغات شما ارائه داده است.

یک نکته کاملا واضح این است که اگر یک کسب و کار عالی باشید نظرات شما نه تنها زیاد است بلکه مشتریان نیز به گذاشتن نظراتی راجب تجربه عالی که در هر نقطه از buying journey خود داشته اند، تشویق می شوند.

اما آن ها ترغیب به حفظ نام و آدرس اینترنتی کسب و کار شما در وب سایت هایی که نظرات شما در آنجا قرار دارند، می شوند. گوگل این نظرات را از چندین منبع جمع آوری می کند. بنابراین مطمئن شوید که آدرس اینترنتی و نام شما درمیان نظرات سایت ها محفوظ هستند و اینکه گوگل تصادفا نظرات اشتباه را جمع آوری نکرده و از نظرات شما چشم پوشی نمی کند.

سوال ۵: چگونه عملکرد رتبه بندی فروشنده گوگل خودم را پیگیری کنم؟

با ورود به حساب تبلیغاتی گوگل و بررسی گزارش گسترش خودکار ، می توانید میزان ترافیک خود را که به رتبه بندی فروشنده گوگل نسبت داده شده ردیابی کنید.

این گزارش تمام داده هایی را که از هر گسترش تبلیغاتی گوگل ممکن است به دست آورید ردیابی می کند.  بر اساس این نتایج ، می توانید چند مدت رتبه بندی فروشنده و همچنین گروه های تبلیغاتی مربوط به آنها را مشاهده کنید.

قیمت

cpc

CTR

Impressions

Clicks

10/21/14-3/8/15

$206,463.72

$1.46

5.82%

2,425,015

141,170

With

$47,796.01

$1.57

2.82%

1,079,712

30,423

Without

$254,259.73

$1.48

4.90%

3,504,727

171,593

total

پیگیری نتایج به شما این امکان را خواهد داد که عملکرد تبلیغات شما با گسترش و تمدید آن و بدون آن ، و نرخ کلیک و هزینه آن را مقایسه کنید.

گوگل دیگر یک رمز و راز نیست. اکنون تمدید خودکار رتبه بندی فروشنده خود را تنظیم کنید و از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر برای رشد و دیده شدن کسب و کارتان و اعتماد به موتورهای جست جو استفاده کنید.