خریدن لباس و پوشاک مناسب، جزو اصلی ترین دغدغه های افراد جامعه می باشد. در این مقاله سعی داریم تا نکات مهمی که باید در هنگام خرید لباس در نظر داشته باشید را بیان کنیم. لطفا با همراه باشید.

اهمیت پوشیدن لباس مناسب بر هیچ کس پوشیده نیست. لباس اولین چیزی است که در هر آشنایی به چشم می آید و شخصیت شما را در نظر فرد مقابل نمایان می کند. شما به راحتی می توانید با انتخاب یک لباس مناسب، خود را فردی باسلیقه و باشخصیت معرفی کنید و یا اینکه با انتخاب یک لباس نامناسب، خود را فردی شلخته و بدسلیقه نشان دهید. مرز بین اینکه لباسی مناسب هست یا نه بسیار باریک است. فقط کافی است یک نکته را در نظر نگرفته باشید و تمام زحمات شما برای آراسته دیده شدن به یکباره نابود شود.

در هنگام خرید لباس می توانید با رعایت یکسری نکات ساده، لباس هایی برازنده و زیبا انتخاب نموده و در مجلسی که شرکت می کنید فردی شاخص باشید. نکاتی مثل در نظر گرفتن اینکه در چه مراسمی قرار است شرکت کنید، فرم بدن شما چیست، چه رنگی به پوست شما می آید و اینکه آیا مدل لباسی که انتخاب کرده اید مناسب شما هست یا نه. پاسخ به این چند پرسش و به خاطر سپردن آنها، به شما کمک فراوانی در انتخاب لباس مناسب می کند.

اگر بخواهیم دسته بندی درستی داشته باشیم، هر فرد در زندگی خود چندین نوع لباس استفاده می کند اما ما در اینجا به مهم ترین و پرمصرف ترین انواع آنها می پردازیم و ویژگی هایی که باید در هنگام خرید این نوع لباس ها را داشته باشید بیان می کنیم. لباس راحتی، لباس اداری، لباس مجلسی و لباس ورزشی در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند.

**لباس راحتی

لباس راحتی یکی از مهمترین انواع البسه است که هر فردی در زندگی خود استفاده می کند. همه ما معمولا برای خرید لباس مهمانی و لباس روزمره دقت بسیاری به خرج می دهیم اما وقتی نوبت به لباس راحتی می شود، آن را یک امر سهل و آسان در نظر گرفته و دقت کافی را در انتخاب آن نداریم. درحالیکه باید بدانیم لباس راحتی اگر پراهمیت تر از لباس روزمره نباشد اهمیت آن کمتر نیست. چرا؟ زیرا از همه مهمتر این است که وقتی شما لباس راحتی به تن می کنید به معنای واقعی کلمه احساس آرامش و راحتی دارید. حسی که هرگز با پوشیدن لباس روزمره یا مجلسی نخواهید داشت. دلیل دیگر این است که شما بعد از یک فعالیت روزانه طولانی به منزل می آیید و می خواهید استراحت کنید. اگر لباس مناسب و راحتی نپوشید نمی توانید خستگی فعالیت روزانه را از تن بیرون کنید و کسل تر خواهید شد.

پارچه های مناسب لباس راحتی زنانه و مردانه، پارچه های نخی و الیاف طبیعی هستند. چراکه این نوع از پارچه ها احساس بهتری نسبت به پارچه های پلی استری و نایلونی به شما منتقل می کنند. همچنین این پارچه ها برای شما ایجاد آلرژی پوستی نمی کند و تهویه هوا مناسب صورت می گیرد.

برای اینکه بتوانیم ویژگی های لازم پوشاک راحتی مردانه و زنانه را به خوبی بررسی کنیم، در ادامه ویژگی لباس راحتی مردانه و زنانه را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

  • نکاتی که باید در هنگام خرید لباس راحتی زنانه در نظر داشته باشید.
  1. به کیفیت لباس ها توجه کنید.

لباس که در خانه می پوشید باید همانند لباسی که برای استفاده روزمره می خرید، باکیفیت باشد. گفتن اینکه لباس راحتی را در خانه می پوشم پس کیفیت آن زیاد مهم نیست حرف بسیار اشتباهی است. پوشیدن لباس باکیفیت و زیبا نشاندهنده میزان احترامی است که شما به خودتان می گذارید. پس هیچ فرقی بین لباس بیرون و راحتی نیست.

سعی کنید لباس راحتی انتخاب کنید که انعطاف پذیری خوبی داشته باشد. همچنین قابلیت شست و شوی خوبی داشته باشد. به گونه ای نباشد که با یکبار شستن رنگ آن برود.

  1. جنس لباس را حتما در نظر داشته باشید.

مهمترین نکته در انتخاب انواع لباس راحتی توجه به جنس آن است. الیاف مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون به دلیل اینکه اجازه عبور هوا را از داخل و خارج لباس نمی دهند، جلوی تنفس پوست و خروج رطوبت ناشی از تعریق را می گیرند. در نتیجه باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند.

به دلیل اینکه لباس راحتی و خواب با پوست تماس مستقیم دارند و به مدت طولانی در طی روز استفاده می شوند، باید از الیاف طبیعی مثل نخ و پنبه تشکیل شده باشند. این الیاف لطافت بالایی دارند و حساسیت زا نیستند و اجازه عبور هوا را نیز به داخل لباس می دهند.

پس سعی کنید در هنگام خرید لباس راحتی بسیار به جنس آنها دقت کنید.

  1. به رنگ و طرح لباس ها توجه کنید.

به یاد داشته باشید که نباید هیچ وقت معجزه رنگ ها را دست کم گرفت. شما می توانید با انتخاب یک رنگ درست خود را فردی بسیار باسلیقه و شیک پوش نشان دهید و از طرف دیگر می توانید با یک انتخاب اشتباه رنگ، خود را فردی شلخته و بی سلیقه نشان دهید.

به یاد داشته باشید که لباس راحتی را در منزل خود می پوشید. پس سعی کنید رنگ های شاد، روشن و گرم استفاده کنید تا فضای خانه گرم و صمیمی باشد.

پوشیدن یک لباس با طرح زیبا و رنگی شاد علاوه بر اینکه شما را فردی آراسته نشان می دهد و اعضای خانواده را به شوق می آورد، باعث می شود شما نیز انرژی فراوانی برای انجام فعالیت های خود داشته باشید و روح شما احساس شادابی داشته باشید.

شلوارک، تیشرت، تاپ، لباس ست زنانه، گرمکن و شلوار در مدل های گوناگونی به فروش می رسد. شما می توانید با جست و جو در فروشگاه های اینترنتی طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  1. توجه به سایز لباس و فرم بدن

یکی از عوامل مهم در انتخاب یک لباس، توجه به سایز و فرم بدنتان است. با در نظرگرفتن این دو مورد شما می توانید هم لباسی بخرید که در آن احساس راحتی داشته باشید و هم زیبایی خود را حفظ کنید.

اگر فرم بدن شما ساعت شنی، گلابی، مستطیلی، مثلث وارونه و یا سیبی شکل است باید لباس مناسب فرم خود را انتخاب کنید.

اگر فرم بدن شما به شکل ساعت شنی می باشد بهترین گزینه این است که لباس های کیپ بدن خود را انتخاب کنید و از انتخاب لباس های بیش از حد گشاد بپرهیزید.

اگر فرم بدن شما سیبی شکل است بهتر است از لباس های تک رنگ با یقه های هفت استفاده کنید.

اگر فرم بدن شما مستطیلی است، لباس های یقه باز انتخاب مناسبی است تا به استایل شما قوس و منحنی اضافه کنند.

اگر فرم بدن شما به شکل مثلث وارونه است، بهتر است از رنگ های روشن در لباس های پایین تنه و یا شلوار های دمپا استفاده کنید تا تعادل در استایل شما ایجاد شود.

پیشنهاد ما به شما این است که لباس راحتی خانه به خصوص تیشرت و تاپ زنانه را یک سایز بزرگتر تهیه کنید تا در آن راحت باشید ولی شلوار راحتی زنانه را می توانید در سایز مناسب خود تهیه کنید.

پوشیدن لباس های تنگ و چسبان باعث خستگی شما می شود و شما در آن هرگز احساس راحتی نخواهید داشت.

  1. شیک، زیبا و مرتب باشید.

همیشه تلاش کنید در هر موقعیت و مکانی که هستید زیبا و آراسته باشید. این نشان میدهد که شما به خودتان و اطرافیانتان احترام گذاشته و آنها را ارزشمند می شمارید.

برای شیک بودن لازم نیست که لباس های گران قیمت خریداری کنید، بلکه کافی است لباس های خود را به درستی بایکدیگر ست کنید.

  1. به  قیمت لباس راحتی زنانه دقت کنید.

همیشه یک لباس راحتی مناسب و باکیفیت به معنای گران بودن قیمت آن نیست. برای خرید اینترنتی لباس راحتی پیشنهاد ما به شما این است که لباس مورد نظر خود را در چندین فروشگاه بررسی کرده و نظرات دیگر کاربران را بخوانید. همچنین اطلاعاتی که از لباس در قسمت صفحه خرید برای شما نمایش داده شده را به دقت مطالعه نمایید. اینطوری می توانید با مقایسه کردن نتایج بایکدیگر، انتخاب بهتری داشته باشید.

  1. در ست کردن لباس خود حتما به قد توجه داشته باشید.

اگر فردی هستید که قد بلندی ندارید و می خواهید هنگام پوشیدن لباس راحتی در منزل قد خودتان را بلندتر نشان دهید، نباید از رنگ های مختلف در استایل خود استفاده کنید. پوشیدن تیشرت صورتی با شلوار آبی باعث می شود تا شما کوتاه تر به نظر برسید. شما باید تیشرت آبی ملایم به همراه شلواری از خانواده همین رنگ را بپوشید تا قد شما را بلندتر نشان دهد.

لباس های راحتی که بانوان می توانند در خانه بپوشند.

  1. پیراهن زنانه
  2. ست تاپ و شلوارک زنانه
  3. ست بلوز و شلوار زنانه
  4. تیشرت زنانه
  5. شلوار راحتی زنانه
  6. لباس خواب زنانه

  • نکاتی که باید در هنگام خرید لباس راحتی مردانه در نظر باشید.

در مورد پوشاک راحتی آقایان باید بگوییم که اهمیت انتخاب یک لباس راحتی خوب برای مردان دقیقا به اندازه انتخاب لباس راحتی خوب برای بانوان است. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک مرد لباسی مناسب و زیبا در منزل نپوشد.

در انتخاب لباس راحتی مردانه ضمن در نظر گرفتن نکاتی که برای لباس راحتی زنانه در قسمت قبل گفته شد، باید چند مورد دیگر را در نظر بگیریم.

  1. به فصل سال توجه کنید.

در هنگام انتخاب لباس های راحتی مردانه برای منزل بهتر است به فصل سال توجه کنید. اگر لباس را برای فصول گرم سال می خواهید خرید کنید، بهتر است جنس لباس مردانه نخی و خنک باشد.

  1. به موقعیت استفاده از لباس حتما دقت کنید.

لباس های راحتی مردانه برای استفاده در فضای منزل، سالن های ورزشی و باشگاه ها طراحی می شوند. بهتر است با توجه به اینکه بیشتر قرار است در کدام یک از این فضا ها از لباس استفاده کنید، رنگ و طرح لباس خود را انتخاب نمایید. همچنین در نظر داشته باشید لباسی که قرار است در باشگاه استفاده شود باید جنسش طوری باشد که هوا بتواند از منافذ آن عبور کند و تهویه مناسب صورت گیرد.

لباس های راحتی که آقایان می توانند در خانه بپوشند.

  1. پیراهن مردانه
  2. ست تاپ و شلوارک مردانه
  3. ست بلوز و شلوار مردانه
  4. تیشرت مردانه
  5. شلوار راحتی مردانه
  6. لباس خواب مردانه

**لباس مجلسی

یکی از دغدغه های اصلی بانوان قبل از هر مهمانی رسمی یا مراسم عروسی، انتخاب یک لباس شیک و مناسب است. شاید شما لباس های زیادی داشته باشید اما ندانید که برای رفتن به یک مهمانی باید کدام لباس را انتخاب کنید تا بعدا ناراحت و پشیمان نشوید.

ویژگی هایی که باید برای خرید و انتخاب یک لباس مجلسی در نظر گرفت شامل موارد زیر می باشد. جنس، رنگ، سایز، بلندی و کوتاهی آستین، داشتن یا نداشتن لباس، رنگ پوست و فرم بدن بسیار مهم هستند. در ادامه تلاش می کنیم تا توضیح کافی در مورد مهمترین ویژگی های گفته شده در بالا بدهیم.

توجه به قد لباس: باید توجه داشته باشید که بلندی لباسی که می پوشید باید با توجه به مراسمی باشد که در آن شرکت خواهید داشت.

پیراهن های مجلسی بلند برای مراسمات رسمی، پیراهن هایی که کوتاهی شان تا روی زانو یا کمی کوتاه تر هستند برای مراسمات نیمه رسمی، پیراهن های تا روی زانو و بلندتر برای مراسمات خودمانی استفاده می شوند.

دامن یا کت و شلوار تنها برای مهمانی های خودمانی یا نیمه رسمی استفاده می شوند.

 

توجه به فرم بدن و صورت: توجه داشته باشید که این مورد بسیار در استایل شما تاثیر گذار است. سعی کنید حتما فرم بدن خود را بشناسید و باتوجه به آن به خرید لباس مجلسی بپردازید. همچنین فرم صورت و قد گردن را در نظر داشته باشید تا انتخابی عالی در خرید خود داشته باشید.

برای مثال افرادی که فرم بدن آنها به صورت ساعت شنی می باشد، باید لباس های تک رنگ، در اندازه بزرگ و گشادتر را مورد استفاده قرار دهند. همچنین استفاده از زیورآلات زرق و برق دار برای دور کردن توجهات از روی انحنای بدن، به آنها پیشنهاد می شود.

توجه به رنگ لباس : از مهمترین فاکتورهای یک لباس مجلسی، رنگ آن می باشد. استفاده از رنگ های مشکی یک دست، بژ، طلایی و لاجوردی فراوانی بیشتری را داشته است. در صورتی که میخواهید از بین رنگ های گفته شده به انتخاب رنگ برای لباس خود بپردازید باید در نظر داشته باشید که کدام رنگ به پوست صورت و بدن شما بیشتر می آید.

توجه به جنس لباس: لباس های مجلسی را معمولا از پارچه های مرغوب تهیه می کنند. طبیعی است هرچه کیفیت پارچه بالاتر رود، قیمت لباس هم بیشتر می شود. اغلب لباس های مجلسی از جنس ساتن، ابریشم، تور، گیپور و مخمل می باشد.

سعی کنید از لباس های مجلسی که با پارچه مخمل دوخته شده اند، در فصل سرما استفاده کنید.

همچنین تا جای ممکن از لباس های نخی و کتانی به عنوان لباس مجلسی استفاده نکنید، زیرا اصلا استایل رسمی و مناسب مراسم نیست.

**لباس ورزشی:

همه ما به خوبی از اهمیت ورزش کردن و تاثیری که در سلامت بدن ما می گذارد آگاه هستیم. توصیه همیشگی کارشناسان سلامت این است که روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشیم تا اندام های داخلی بدن به خوبی عمل کنند. نکته بسیار مهمی که اینجا باید به آن اشاره کرد این است که برای ورزش کردن باید لباس ورزشی مناسب انتخاب کنیم. انتخاب یک لباس ورزشی مناسب باعث بهبود کیفیت فعالیت ورزشی ما شده و باعث می شود تا از ابتلا به بیماری های قارچی و پوستی ناشی از تعریق در امان باشیم.

در ادامه به بیان ویژگی های یک لباس ورزشی مناسب می پردازیم.

  1. لباس ورزشی راحت بپوشید.

شما می خواهید ورزش کنید. بنابراین باید لباسی بپوشید که به راحتی بتوانید حرکات ورزشی را انجام دهید بدون اینکه مانعی بر سرراه شما باشد. پس سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که در زمانی که آن را می پوشید احساس راحتی و آرامش داشته باشید و بتوانید ورزش خود را انجام دهید.

  1. سایز مناسب خود را بپوشید.

لباس ورزشی که می خرید نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد. چون زمانی که لباس بیش از حد تنگ باشد باعث می شود شما نتوانید حرکات ورزشی را به درستی و کامل انجام دهید و این به عضلات شما آسیب وارد می کند. از طرفی اگر لباس خیلی گشاد باشد ممکن است در هنگام انجام فعالیت ورزشی به دست و پای شما بپیچد و باعث آسیب دیدگی شود.

بنابراین لباسی را بخرید که هم در آن احساس راحتی داشته باشید و هم بتوانید با آن حرکات ورزشی را انجام دهید.

  1. متناسب با هر فصل لباس بپوشید.

این یک قاعده منطقی است که شما لباسی را که در تابستان برای ورزش کردن استفاده می کنید، نتوانید در زمستان استفاده نمایید. زیرا هوا سرد شده است و شما نیاز به لباسی دارید تا درحین ورزش کردن بدن شما را گرم نگه دارد. پس بهتر است برای هرفصل لباسی جداگانه تهیه کنید.

  1. لباس باکیفیت بخرید.

بازهم تاکید می کنیم که قیمت بالای یک محصول هیچ گاه تضمین کننده کیفیت آن محصول نیست. در مورد لباس ورزشی هم این قاعده برقرار است. شما با کمی دقت می توانید لباس باکیفیت با قیمت مناسب برای هر فصل خریداری کنید بدون اینکه هزینه زیادی را متحمل شوید. لباسی باکیفیت است که در اثر کشیده شدن زود تغییر حالت ندهد و بعد از شست و شو رنگ آن تغییر زیادی نکند.

در صورتی که لباسی با کیفیت خریداری کنید این لباس را برای مدتی طولانی می توانید استفاده نمایید. پس گذاشتن زمان برای یک انتخاب درست به معنی تلف کردن وقت نیست. بلکه سرمایه گذاری است و از اتلاف وقت در آینده جلوگیری می کند.

**لباس اداری:

به خوبی می دانیم که باید متناسب با هر موقعیت، لباس مخصوص به آن را بپوشیم. برای افرادی که در ادارات و شرکت ها کار می کنند، داشتن یک استایل رسمی و اداری بسیار مهم است و نشان دهنده شخصیت آنها است. برای همین دسته پوشاک اداری بیشتر مورد توجه کارمندان می باشد.

پوشیدن لباس فرم اداری پدیده جدیدی نیست و از سالیان اولیه شکل گیری تمدن بشری هر قشری لباس مخصوص به خود را داشته است. به همین علت انواع لباس کار مردانه و فرم زنانه طراحی شده که هر کدام ویزگی های خاص خود را دارند.

مهمترین دلایلی که باعث شده تا لباس اداری رایج شود سه چیز است. 1- منافع کارفرما. 2- منافع کارکنان. 3- منافع مشتری. مشتری با دیدن لباس های یک دست می فهمد که این شرکت یا نهاد، نظم دارد و می تواند به آنها اعتماد کند. کارکنان به دلیل یکسان بودن لباس هایشان دیگر دغدغه تهیه لباس مناسب برای محل کار را ندارند و در نتیجه می توانند بر روی کار خود متمرکز شده و آرامش خیال داشته باشند. بررسی ها نشان می دهند که پوشیدن لباس فرم یک دست بهره وری کارمندان را افزایش می دهد و این باعث می شود تا یک سازمان شکوفا شده و این مهمترین هدف برای یک مدیر می باشد.

در این مطلب می خواهیم در مورد ویژگی هایی که یک لباس اداری باید داشته باشد، صحبت کنیم. برای اینکه بتوانیم جزئیات را به خوبی بیان کنیم، لباس اداری بانوان و آقایان را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

نکاتی که باید در هنگام خرید لباس اداری زنانه در نظر گرفت.

جنس پارچه:

برای لباس اداری باید پارچه ای به کار برده شده باشد که فرد هنگامی که لباس را می پوشد احساس راحتی داشته باشد. پارچه هایی با الیاف طبیعی و نخ برای دوخت مانتو اداری مناسب هستند.

همچنین پارچه باید ضدچروک باشد. ضدچروک بودن پارچه مانتو اداری باعث می شود تا از اتلاف وقت برای اتوکشی مانتو جلوگیری شود. فاستونی پارچه ای مناسب برای تهیه مانتو اداری می تواند باشد. همچنین استفاده از کتان، ویسکوز، کجراه و پرشیا نیز برای تهیه مانتو اداری بسیار رایج است.

رنگ مانتو:

مناسب ترین رنگ برای  لباس اداری بانوان رنگ های کرم، سرمه ای، مشکی، طوسی، خاکستری، بژ و قهوه ای می باشد. دقت داشته باشید که با توجه به مدل مانتو، رنگ های به کار رفته متفاوت می شود.

سایز مانتو:

مانتو اداری باید راحت باشد و مانع تحرک عادی روزانه در محیط کاری نشود. سایز مناسب لباس همان اندازه ای است که شما در آن احساس راحتی می کنید. لباس های تنگ و چسبان در محیط کاری یک انتخاب کاملا اشتباه است؛ زیرا قدرت مانور و حرکت شما را محدود می کند.

انتخاب مانتو متناسب با فرم بدن:

اگر فردی قد کوتاه هستید پیشنهاد ما به شما این است که از مانتوهای تک رنگ استفاده کنید. مانتوهای کمردار باعث می شود تا کمی کشیده تر و بلندتر دیده شوید. هرگز از لباس های فرم اداری بزرگتر از سایز خود استفاده نکنید.

اگر فردی قدبلند هستید بهتر است مانتو خیلی بلند و یا خیلی کوتاه نپوشید؛ چون در هر دوحالت باعث می شود شما را بلندتر از آنچه که هستید نشان دهد. پیشنهاد ما این است که از شلوار راسته و مخروطی تا مچ پا برای ست کردن مانتو اداری خود استفاده کنید.

برای بانوانی که اندام گلابی شکل دارند پیشنهاد می دهیم که شلوار راسته بپوشند. همچنین مانتو اداری این افراد نباید در قسمت باسن تنگ و چسبان باشد زیرا زیبایی را از بین می برد.

در مورد بانوان با اندام ساعت شنی باید گفت که این افراد بسیار خوش اندام و شکیل هستند و هیچ محدودیتی در انتخاب لباس ندارند. همه طرح های موجود در بازار مناسب این افراد است ولی پوشیدن مانتو رسمی آستین کلوش و شلوار دمپا گشاد، استایل بسیار زیبایی را به این افراد می دهد.

خانم های با اندام سیبی شکل بهتر است از مانتوهایی که رو رنگ تضاد در دوخت آنها به کار برده شده، استفاده کنند. شلوار رسمی فاق بلند استفاده نموده و از شلوارهای گشاد دوری کنند.

برای بانوان با اندام مستطیلی پیشنهاد ما اسن است که از مانتوهایی استفاده کنند که در قسمت بالاتنه دارای یک رنگ و در قسمت پایین تنه دارای یک رنگ دیگر است استفاده نمایند. از شلوار اداری لبه دار استفاده کنید تا تعادل در اندام شما حفظ شود.

 

نکاتی که باید در هنگام خرید لباس اداری آقایان در نظر گرفت.

فرم اداری آقایان تشکیل شده از پیراهن، کت و شلوار می باشد. به طور کلی می توان گفت کت و شلوار بهترین انتخاب برای اداره و محل کار می باشد. شما میتوانید برای مکان های رسمی از رنگ های سرمه ای، قهوه ای، خاکستری و یا مشکی استفاه کنید. برای پیراهن می توانید از رنگ های سفید و مشکی استفاده نمایید.

شلواری باید بپوشید که در ناحیه مچ پا کوتاه نباشد. همچنین شلوار شما نباید زیاد بلند و چین خورده باشد؛ زیرا شما را انسانی شلخته نشان می دهد. رنگ های تیره رسمی تر هستند. با توجه به رنگ لباس خود، رنگ شلوار را انتخاب کنید. در انتخاب قد و اندازه و دور کمر و دوخت شلوار دقت بسیاری را داشته باشید. زیرا تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث می شوند تا یک شلوار در تن شما خوب بایستد یا نه.

نکته دیگر انتخاب جوراب مناسب است. جوراب با رنگ های خنثی مانند مشکی، خاکستری تیره و یا قهوه ای تیره پیشنهاد هایی است که برای جوراب می شود. دقت داشته باشید که جوراب باید آنقدر بلند باشد که وقتی می نشینید پاهای شما از زیر شلوار مشخص نباشد.

 

در پایان به عنوان جمع بندی باید بگوییم که در انتخاب لباس باید بیشتر به این نکته دقت داشته باشید که سایز مناسب خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما لباس می پوشید تا زیباتر و مرتب تر دیده شوید؛ پس تلاش کنید تا سایز مناسب انتخاب کنید. زیرا تاثیر انتخاب اشتباه سایز لباس بسیار زیاد است و باعث می شود شما در دید دیگران بسیار متفاوت تر از آنچه که هستید به نظر آیید.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید باشد.

به نظر شما چه نکات دیگری را باید هنگام خرید لباس در نظر داشت؟

خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید. سپاس از همراهی تان.