در طول دهه گذشته انتظار داریم هر زمانی که آنلاین می شویم به راهنمایی مفیدی در رابطه با امتیازدهی و نظردهی دسترسی داشته باشیم. اکنون گوگل نیز چنین انتظاری دارد.

شاید به این دلیل که آمازون به ما آموخته است، به رتبه بندی­‌ها و نظرات اعتماد کنیم، و یا شاید به این علت که ما همواره موجوداتی اجتماعی هستیم و مشتاق برای شنیدن آنچه دیگران در مواجهه با تصمیمات مشابه انجام می­ دهند. گوگل، نتایج جستجوهای دارای نظرات و رتبه ­بندی‌ را با اولویت بالاتری نمایش می‌دهد.

علت اصلی آن هر چه باشد، تردیدی نیست که رتبه بندی‌ و نظرات، به خریداران برای خریدی عالی کمک می‌کند و برای هر کسب و کاری با هر اندازه‌ای، کاری شگفت ­انگیز انجام می‌دهد. در جایی که شما به بهبود اعتبار آنلاین خود نیاز دارید، یک حلقه بازخورد با مشتریانتان ایجاد کنید، محتوای تولیدی کاربران را افزایش دهید، یا  نرخ تبدیل را تقویت کنید. داشتن یک استراتژی برای نظرات ارائه شده می‌تواند به همه این­ موارد کمک کند.

اما شاید کم ­ارزش­ترین مزیت جمع ­آوری نظرات کمک به گوگل برای شناخت بهتر سایت شما باشد. این یک موفقیت بزرگ برای سئو ارگانیک است. در بین کسب و کارهایی که هر روز بیشتر و بیشتر پدیدار می شوند، تبلیغات پولی تاثیر کمتری بر بازارهای اشباع دارد. رتبه خوب در نتایج جستجوی ارگانیک، سرمایه حقیقی هر تجارتی است.

زمانی که مشتریان بالقوه شما دور هستند از مشاوره اینترنت برای کمک به خرید بعدی خود استفاده می­کنند، آیا نمی ­خواهید خود را در دید آنها قرار دهید؟

نظرات می تواند برای داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو به شما کمک ­کند

برخلاف کمپین­ های تبلیغاتی پولی، که منجر به ماندگاری همیشگی مشتریان نمی شود، می توانید با بهبود رتبه­ در نتایج موتورهای جستجو، با حداقل ریسک دلزدگی مشتریان نسبت به برند خود، تحول قابل توجهی ایجاد کنید.

اگر مجبور به اندازه­ گیری اهمیت رتبه­ جستجوی ارگانیک شما شویم، ۹۱٫۵% ترافیک ارگانیک از نتایج صفحه اول حاصل می‌شوند. اما اگر نزدیک به صفحه اول نتایج نمی‌‌شوید، احتمالا در جستجوی کاربران دیده نمی شوید.

اشتباه نکنید، داشتن رتبه صفحه اول گوگل یک چالش برای تمامی کسب و کارها در هر شکل و اندازه­‌ای است و مطمئنا یک شبه اتفاق نمی­‌افتد. خبر خوب این است که سایر جنبه ­های استراتژی بازاریابی شما، مانند گردآوری نظرات، می­‌تواند خدمت مضاعفی برای کمک به سئو ارگانیک انجام دهد.

نظرات و رتبه بندی ­به اندازه کافی پرمعنا هستند تا در سال ۲۰۲۰ در گوگل دیده شویم؟

در یک کلمه، بله!، براساس فاکتورهای رتبه‌بندی جستجوی محلی Moz، سیگنال­‌های مورد بررسی مانند کمیت، سرعت و تنوع به عنوان سه فاکتور مهم در چگونگی رتبه‌بندی­‌های محلی گوگل مطرح شدند. برخی منابع براین باورند که سیگنال­ های مورد بررسی در سال ۲۰۱۹ از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این یک موفقیت بزرگ و ارزشمند است، مخصوصا اگر بازاریابی محلی زیادی انجام دهید.

درصورت سنتی نبودن کسب و کار، معتقدیم شما مزایای مهم سئو را از نظرات گردآوری شده به‌صورت مشهودی مشاهده خواهید کرد. مفهوم رایج آن، این است که گوگل از آن­ها برای استخراج سیگنال­ های برند استفاده می­ کند، که می­تواند اعتبار دامنه سایت شما و در نهایت موقعیت شما را در نتایج جستجو تقویت کند. هدف گوگل ارائه نتایج معتبر و باکیفیت است و سیگنال­‌هایی را دنبال می‌کند که می‌توانند برای جدا کردن “برندهای معتبر” از “برندهای معمولی” کمک کنند.

به زبان ساده، گوگل از انجام  برخی کارهای مبتنی بر حدس، درباره کیفیت یک وب­‌سایت، استقبال می­کند. بنابراین بهتر است از پلتفرم های آنلاین مستقل برای گرداوری نظرات استفاده کنید.

نقش نظرات در سئو off-page

در پاسخ به این­که چرا گوگل به نظرات آنلاین اهمیت می ­دهد، ما باید نقشی که نظرات، در سئو off-page ایفا می­ کند را درک کنیم. همانطورکه از نامش پیداست، سئو off-page به اقداماتی که خارج از وب­‌سایت خود انجام می‌دهید تا بر رتبه‌بندی شما در جستجوی ارگانیک تاثیر بگذارد، اشاره دارد.

با تداخل برخی تکنیک‌های سئو off-page با استراتژی­ های کلی شما مانند حضور در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های نظرات کاربران به گوگل سیگنال می دهید که یک برند معتبر هستید.

اکثر کسب و کارها یک استراتژی سئو on-page برای کمک به جستجوی ارگانیک دارند اما تعداد کمی از آن­ها انرژی قابل توجهی را صرف دست یافتن به off-page می‌کنند. درنظر گرفتن برخی اهرم‌های کلیدی برای سئو off-page می‌تواند یک مزیت رقابتی برای کسب و کار شما باشد تا بتواند در بالای نتایج جستجوی ارگانیک قرار گیرد. حضور شما درپلتفرم نظرات کاربران می­ تواند به شما برای صعود به بالای نتایج جستجو کمک کند.

گوگل تغییر می ­کند. نظرات باقی می­ مانند.

به گفته Moz، فاکتورهای مرتبط با سئو off-page مثل نظرات کاربران بیش از ۵۰% از وزن فاکتورهای رتبه‌بندی را به خود اختصاص می‌دهند. اگرچه موتورهای جستجو دائما در حال تکامل هستند. فاکتورهایی مانند ارتباط، قابلیت اطمینان، و اعتبار همیشه در توانایی رتبه‌ گرفتن یک صفحه نقش دارد، و حضور آنلاین شما به همراه نظرات می ­تواند موجب علاقه­‌مند شدن مشاغل به هر سه معیار شوند.

در نهایت اگر می­‌خواهید مشتریان و گوگل به شما به عنوان یک برند معتبر فکر کنند، می ­توانید تمام بهینه­‌‌سازی­‌های سئو on-page مورد نظر خود را انجام دهید، اما گوگل همچنان به دنبال اعتبار برند شما روی پلتفرم­‌های ثالث هم خواهد بود.

بهبود دائمی اعتبار برند

بیشتر کسب‌وکارها زمان زیادی را صرف بهینه­‌سازی وب­‌سایت­‌های خود برای آنچه گوگل انتظار دارد می­ کنند، اما انتظارات مشتریان نیز فوق­‌‌العاده مهم است. هنگامی که شخصی نظرات پیرامون شرکت شما را جستجو می­‌‌کند، منبع اطلاعات نیز اهمیت بالایی دارد.

انتخاب حضور آنلاین روی یک پلتفرم برای پدیدار شدن در بالای نتایج جستجو یک مزیت است. اما انتخاب یک پلتفرم نظرات کاربران حرفه‌ای، بخاطر شفافیت و وضوح، راهی سریع  برای دست­یابی به اعتبار برند است که مشتریان نه تنها به راحتی می­ توانند آن را پیدا کنند بلکه به راحتی به آن اعتماد می‌­کنند.